دعای با فضیلت جلیل الجبار :: وبسایت شخصی مهدی صالح

وبسایت شخصی مهدی صالح

پشتیبان وبسایت اصلی mahdi-saleh.ir ...

وبسایت شخصی مهدی صالح

پشتیبان وبسایت اصلی mahdi-saleh.ir ...

مطالب برگزیده
معرفی و فیلم آموزشی نرم افزار SACS

معرفی نرم افزارSACS(Structural Analysis Computer System)

 

http://bayanbox.ir/view/8145519423849021095/Offshore-SACS-629x121-0714.jpg

 یک برنامه با تحلیل اجزای محدود است که کاربرد آن در مهندسی عمران به ویژه در تحلیل سازه های ساحلی و فراساحلی می باشد. این برنامه از چند تحلیل اجزای سازه ای مختلف سازگار با هم تشکیل شده است که ارتباط این تحلیل ها با یکدیگر نیاز به مجهولات مختلف در تحلیل کلی سازه را بر طرف می کند. به عبارت دیگر خروجی یک تحلیل ورودی مورد نیاز دیگری می باشد. تمامی این قسمت ها شامل استاندارد های مهندسی مختلف به صورت از پیش تعیین شده می باشد. برای سهولت کار با این نرم افزار توسط کاربر، این امکان مهیا شده است که ورودی داده ها به طور انتخابی با سیستم استاندارد واحد ها (SI) یا سیستم انگلیسی باشد.

برای دانلود فیلم های آموزشی به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

وبسایت شخصی مهدی صالح
اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ
خدایا فرج ولی خود را تعجیل فرما و در یاری او شتاب نما و مارا از یاوران و یاران او قرار ده و فیض شهادت در پیشگاه او را نصیب ما گردان

رهروان فاطمه (س)
آخرین نظرات

http://bayanbox.ir/view/1451117590417247597/ADV-telegram.jpg

http://bayanbox.ir/view/5828763466581897755/ADV-instagram.jpg

http://bayanbox.ir/view/5515722926436550078/ADV-aparat.jpg


//bayanbox.ir/id/1616659353015182290?view

دوستان در مورد سند این دعا قطعیتی وجود ندارد و در منبع معتبر و قابل استنادی ذکر نشده است


فضیلت دعای جلیل الجبار : روایت است که حضرت رسول(ص) فرمودند : هرکس هر وقت این دعا را بخواند چنان باشد که:

 

360حج کرده است

و360 ختم قرآن کرده باشد

و360 بنده آزاد کرده باشد

و360دینارصدقه داده باشد

و360اندوهگین را از غم رهایی بخشد.

چون حضرت رسول(ص)این کلام را فرمود جبرئیل (ع)در رسید وگفت: یا رسول الله هر بنده از بندگان خدا وهر امتی از پیروان تو این دعا را در عمر خود یک باربخواند یا محمد به حرمت وجلال خودم قسم او را هفت چیز بدهم. 

اول : فقر ودرویشی را از او بردارم دوم: از سوال نکیر ومنکر ایمن شود سوم: از صراط بگذرد چهارم: از مرگ ناگهانی برهانم پنجم: دوزخ را بر وی حرام گردانم ششم: از تنگی قبر ایمن نگه دارم هفتم: از غضب سلطان وظالم حفظ فرمایم.متن دعای جلیل الجبار به شرح زیر است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ الجَلیلُ الجَبار، لااِلهَ اِلاَّاللهُ الواحِدُ القَهّارُ ، لا اِلهَ الاَّاللهُ العَزیزُ الغَفّار

لااِلهَ اِلاَّ اللهُ الکَریمُ السَتّار،لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ الکَبیرُ المُتَعال؛لا اِلهَ الاَّ اللهُ وَحدَهُ لاشَریکَ لَه

اِلهاً واحِداً رَبّاً و شاهِداً اَحَداً صَمَداً وَ نَحنُ لَهُ مُسلِمونَ وَ لااِلهَ اِلاَّ اللهً وَحدَهُ لاشَریکَ
لَهُ اِلهَاً واحِداً رَبّاً وَ شاهِداً اَحَداً صَمَداً وَنَحنُ لَهُ عابِدُونَ لااِلهَ اِلاَّ اللهً وَحدَهُ لاشَریکَ
لَهُ اِلهَاً واحِداً رَبّاً وَ شاهِداً اَحَداً صَمَداً وَنَحنُ لَهُ قانِتونَ لااِلهَ اِلاَّ اللهُ وَحدَهُ لاشَریکَ
لَهُ اِلهَاً واحِداً رَبّاً وَ شاهِداً اَحَداً صَمَداً وَنَحنُ لَهُ صابِرونَ لااِلهَ اِلاَّاللهُ مُحَمَّدٌ رَسولُ الله
صَلَّی الله عَلَیهِ وَ الِهِ عَلِیٌ وَلِیٌ الله عَلَیهِ السلامُ اللّهُمَّ اِلَیکَ وَجّهتُ وَجهی وَ اِلَیکَ
فَوَّضتُ اَمری وَ عَلَیکَ تَوَکَّلتُ یا اَرحَمَ الرّاحِمین.


به نام پروردگار بخشنده و مهربان

نیست پروردگاری جز خدای جلیل و جبار , نیست پروردگاری جز خدای یکتا و شکست ناپذیر ، نیست پروردگاری جز خدای عزیز و بخشنده , نیست پروردگاری جز خدای کریم و ستار , نیست پروردگاری جز خدای بسیار بزرگ و بالا مرتبه , نیست پروردگاری جز خدا , ندارد هیچ شریکی پروردگار حی و حاضر یکتای ما مسلمانان ، نیست پروردگاری جز خدا , ندارد هیچ شریکی پروردگار حی و حاضر یکتای ما بندگان ، , نیست پروردگاری جز خدا , ندارد هیچ شریکی پروردگار حی و حاضر یکتای ما مطیعان ،نیست پروردگاری جز خدا , ندارد هیچ شریکی پروردگار حی و حاضر یکتای ما صبر کنندگان , نیست پرورگاری جر خدا و محمد پیامبر او (خداوند به او و خاندانش درود فرستند )و علی نماینده او (بر او درود ) درود فرست و کارگردانی من و بر تو توکل می کنم ای بخشنده بخشندگان .

 التماس دعا

در سایت شایعات متنی در مورد این دعا نوشته شده است که لازم دیدیم در این پست آن را ذکر کنیم. قضاوت نهایی با شما می باشد. برای مطالعه این خبر در سایت شایعات اینجا کلیک کنید.


https://bayanbox.ir/view/325824167317972816/telegram-post.jpg

نظرات (۴۴)

ممنون بابت دعا

سلام دعایی به این زیبایی و جامعیت خوانده شود با خلوص قطعا نتیجه حاصل میکند ان شاءالله
آمنت بلا توکلتو ال الله
پاسخ:
سلام و احترام
تا این تاریخ تمامی درخواست ها ارسال گردید
التماس دعا
مهم ترین سند یه دعا ، تجربه شدن اونو 
یعنی در زندگیت و حال و احوالت تاثیر خوبی بزاره 
یعنی آروم بشی ار مشکلات و سختی ها و نشونه های خوبی برات رقم بزنه 
این یعنی از هزار تا سند و کتاب هم با ارزشه 
من خودم یه سری سوره ها با هم میخونم واقعا میبینم کمک غیبی برام میاد 
مهم دل انسان و نیتش هستش 
تشکر دعا اگر بی سند هم باشد ولی مغایرت دندارد همه اذکار و نام های خداوند و وحدانیت خدااست و در ترجمه مشکل هم ندارد بگیم کفر می گوید
سلام
وظیفه شما و خوانندگان حذف مطالب بی سند و شایعه و ضرر زننده به دین است (اگر   خود را معتقد به دین می دانید)  نه نقل خواب فلانی و فلانی و ... که اکثر انحرافات همین گونه  شکل گرفتند.
پیغمبر اکرم (ص)  مسجدی را که ضرر به دین می زند را خراب می کند و ...

این گونه مطالب مشخصا دست های منحرف پشتیبان انهایند و حتی با سرمایه های استکبار  حمایت می شوند و تکثیر می شوند انهم رایگان .
در ضمن شبهات زیادی در ان وجود دارد.
از نشر اکاذیب خودداری کنید
پاسخ:
با سلام
ممنون از تذکر شما
ما در این زمینه هرآنچه به دست آوردیم از سند های این دعا و اینکه تا چه حد سندیت داشته است منتشر کردیم. با توجه به اینکه متن این دعا در سایت های مشابه در حال انتشار است، بهتر هست که با مدرک و دلیل با مخاطبین خود ارتباط برقرار نموده و آن ها را روشن سازیم.
اگر شما هم دلیل و سندی من باب بدون سند بودن این دعا دارید بفرمایید، ان شاالله منتشر خواهد شد

موفق باشید
یاعلی
۲۰ خرداد ۹۶ ، ۰۴:۰۸ اصغر جوانمرد
سلام علیکم در قدم اول تشکر و جهان سپاس از کسی که این دعای پرو فیض پرو برکت را به اشتراک گذاشته است  و خداوند خیر سلامتی را نصیبش بگردانه آمین بیام در موردی سند آن فکر کنم آیا ؟ 
نام خدا سند نیست دوستان چرا بعضی میگویند این دعا سند نداره اولن نامی خدا خودش سند است نیاز به سند معتبر نیست ما این دعا مبارک را از دل جان قبول داریم چون اسمی الله (ج) در این دعا ذکر شوده است 
دوم اینکه خداوند به بنده خود چیزی بدهد از رحمت خدا چیزی کم نمیشود بلکه بزرگی الله (ج) را نشان میدهد که الله (ج) چقدر مهربان است و صاحب لطف است و انسان را به خداوند نذدیک مینماید (یا علی مدد)
با سلام
فقرات این دعا از ائمه علیهم السلام نیست دلیل آن را باید در ادعیه صحیحه از بزرگان دین جستجو کرد. اینگونه دعاها با این کرامات غریب و بدون سند به تازگی رونق گرفته و ظاهراً علما در برابر آنها سکوت را ترجیح می دهند!
علمای بزرگ دین خواندن دعاهای صحیح را به ما توصیه می کنند و اگر گفته اند هر دعا را به قصد رجا بخوانیم مفید فایده است، لااقل همه جا صحیح نیست چون همین فقره باب دعا تراشی و تبلیغ آن را باز می کند. همچنان که می گوییم فلان دعا را نقل می کنم اما صحت و عدم صحت آن به من مربوط نیست تنها فرار از مسئولیت است غافل از اینکه همین نقل خود نوعی قبول مسئولیت است..
آنهایی که نوشته اند با این دعا به جایی رسیدیم و مطلبمان را گرفتیم و ... همان راه صوفیان را پیش گرفته اند و به دنبال خاصیت دعا هستند نه به قصد رجا! چنانکه بزرگان ما گفته اند این دعاگونه ها بیشتر میل به گناه را در انسان تحریک می کنند نه دوری از معصیت را و آنچه در این دعاهاست و گفتیم نتیجه اش دوری از خداست و بس. گذشته از این که عوام الناس هدف این دعاهای حبی، گنج العرش، جلیل الجبار، صحیفه، هفت هیکل و امثال آن ها هستند.
پاسخ:
انتشار نظرات دوستان به معنی تایید یا رد آن ها توسط تیم سایت نمی باشد
صرفا نظرات مختلف بیان می گردد
در باب این دعا سعی شده آن چه در اختیار است منتشر شود
قضاوت نهایی با شماست
سلام . به اعتقاد اینجانب  هر بنده عاقل هر دعایی را که میخواند میخواهد از خواندن دعا نتیچه بگیرد به همین خاطر  به معنی و مضمون توجه میکند و دقت میکند که دعا در اعمالش موثر باشد و صفتهای خدا که در دعا متذکر شده است را میخواند و صفتهای خوب خودش را به آن صفات خدا نزدیکتر میکند و توجه قلبی اش را روز به روز بیشتر میکند تا نور ایمان دروجودش جلوه گر شود  . کسی که سالها در بی خبری سیر کرده نباید انتظار داشته باشد که به یک شب  اصلاح شود . ما با خواندن دعا خودمان را در مسیر دعا و دستورات قرار میدهیم و روز به روز شاهد به تحقق رسیدن وعده های خدا میشویم . از دعاهایی شروع کنیم که به منبع و معنی و تاثیرات آن اگاهی داریم و در همه حال طبق دستورات خدا عمل کنیم . این دعاها بناست ما را به بنده ای تبدیل کند که به دستورات خدا عمل کنیم . اگر به مهمترین دستورات خدا عمل کنیم (که مهمترین آنها نماز اول وقت با حضور قلب و دقت در ترک محرمات و عمل به واجبات ) مطمئن باشید دعاهایی که از ائمه اطهار علیه السلام به ما رسیده همگی شان تاثیراتشان کمتر از این دعا نیست هر چند که شاید این دعا هم فرموده حضرت رسول (ص) باشد . هر روز به موقع نماز و بعد از نماز دعا بخوان ببین به کجا میرسی . 
سلام یادم هست در کتابی نوشته بود اگر ما دعایی را بخوانیم و فکر کنیم که مثلا خداوند با این دعا به ما در آخرت فلان نعمت را میدهد پس خداوند به خاطر بخشندگی اش آن نعمت را به ما خواهد داد .
پس همین که متن این دعا مفید است کافیست . التماس دعا
۱۶ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۱۱ امیررضا مقدسی پور
دعایی بسیار موثر است و تاثیر ان را هنگام تنگدستی دیده ام ..و اعتقاد قلبی به این دعا دارم ..دوستان عقاید شخصی خود را مطرح نکنید که خدایی ناکرده باعث ازردگی خاطر کسی نشود.یا علی مدد
شبی پدرم به ثواب این دعا شک میکند با وجودی که هر شب قبل ار خواب آنرا می خواند ، خواب می بیند که در خواب کسی او را به نام صدا میکند ، و چنین می گوید که : اگر خداوند بخواهد به بندگانش  ثواب بدهد مگر چیزی از او کم می شود که تو شک کرده ای . از بعد از این خواب همه به آن معتقد شده و آنرا می خوانیم .
سلام من خودم هدود ده سال است که میخوانم خیلی کمک حالم بوده
پاسخ:
:)
۲۵ مهر ۹۵ ، ۰۰:۱۲ مریم جوون
سلام اول این باره ک این دعا رامیبینم‌.تعجب میکنم ازکسانی که دنبا سنداین دعا هستند هرکس اعتقادش بیشتره نمی گه سنده این دعا رو ازکجاوردین
سلام دوستان من یه انگشتر خیلی قدیمی عقیق دارم که همین عبارات لا اله الالله الجلیل الجبار ولا اله الا الله الکبیر المتعال روی ان حک شده انگشتر خیلی قدیمین ماله زمان شاه عباس حتما باخودش أسراری داره.
پاسخ:
سلام بر شما
ممنون از نظر شما
۱۲ تیر ۹۵ ، ۱۱:۴۸ محمودزاده
سلام
وقتی هیچ منبع معتبری برای این دعا ذکر نشده یعنی هیچ ارزشی ندارد.
هر چند رحمت خدا بسیار است ولی راه پیش رو بسیار سخت است.

یا علی

پاسخ:
سلام

ما نتیجه آن چه که در اختیار داشتیم را بیان کردیم و قضاوت با مخاطب هست
ما آنچه را که به دست آوردیم در زمینه منابع این دعا عرض کردیم که منبع معتبری لااقل ما برای این دعا نیافتیم ، اگر از عزیزان منبع معتبری برای این دعا سراغ دارند بفرمایند
با تشکر از توجه شما
سلام.منبع این دعاااا؟؟؟؟؟
۰۵ تیر ۹۵ ، ۰۶:۱۹ عبدالرحمن
سلام علیکم ورحمةوبرکاة
شکراً لکم واتمنا لکم الصحه والعافیة

از شما خیلی ممنونم  من با خواندن این دعاها آرامش میگیرم 
پاسخ:
خدا رو شکر که میتونیم مفید واقع بشیم
واقعا عالی بود.دمتون گرم.
خیلی ممنون از دعا فقط اونجای که میگه { فَوَّضتُ اَمری وَ عَلَیکَ تَوَکَّلتُ یا اَرحَمَ الرّاحِمین} یعنی یعنی من همه کار ها م و امورات و تصمیم ها ی که میگیرم رو به تو سپردم و به تو توکل کردم که از تو مهربون تر کسی نیست 
با تشکر فروان


سلام میشه بفرمایید از کدوم کتاب غیر معتبری استناد شده اسم کتاب رو لطفا بفرمایید
پاسخ:
سلام و احترام
پاسخ شما در قسمت نظرات و متن پست داده شده است
موفق باشید
التماس دعا
سلام ..خیلی خیلی ممنون بابت این دعای زیبا..موفق باشید.یاعلی مدد
سلام از زحمت شما در باب این دعا تشکر میکنم
خیلی خوبه که دوستان عاشق دعا و صاحب دعا هستند
بنده را هم از دعای خیر که محتاجم نسیب کنید
یاعلی
۰۹ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۴۴ غلامرضا مرادی

سلام من مدت 12 سال یا بیشتراست که این دعارا روزی 5 با ر  یا بشتر می خوانم باید بگویم اتفاقات خوب  زیادی در زندگیم رخ داده به طوری که زندگیم را زیرو رو کرده وتا حالا نشده مشکلی برام پیش بیاد و این دعا رو بخونمو مشگلم حل نشه پیشنهاد میکنم شما هم بخونین  التماس دعا 
۳۱ تیر ۹۴ ، ۱۳:۱۱ سید مجتبی

با سلام

ترجمه دعا ایراد داره لطفا اصلاح کنید

خواهشا دوستانی که از اینجور مطالب میذارن تو سایت یه کم رو عربی تسلط داشته باشن!!!

با تشکر

پاسخ:
با سلام
وقتی دوستانی که اطلاع دارند مثل شما همکاری نمی کنند و به صرف ایراد گرفتن بسنده می کنند مشکل ایجاد می شود
شما هم فقط ذکر کردید اشکال داره ، لطفا متن درست را ب جای ذکر کلام ارسال بفرمایید تا اصلاح شود
ما هم در حد توان تحقیق کردیم و از روحانی های مختلف درخواست همکاری کردیم و به این نتیجه ای که در پست گذاشتیم رسیدیم
با تشکر
سلام
من اولین بار اومدم به وبلاگ شما
ممنون که ما رو با این دعا ها آشنا می کنید
دعای جعلی و بدون سند است
لطفا چیزی را بدون سند به پیامبر نسبت ندهید مگر آنکه سندش ثابت شود
کتاب گنج های معنوی یک کتاب روایی نیست که سند حدیث باشد
خود گنج های معنوی باید سند آن را ارائه دهد و الا محکوم به دروغ گوی است
پاسخ:
سلام خدا بر شما
این متنی که در پاسخ گذاشتیم ، پاسخ یکی از دوستان روحانی در زمینه دعای جلیل الجبار هست
"البته دعای زیبا با مضامین خوبی است که جملات شبیه جملات آن در دعاهای مستند دیگر هم هست، امّا بنده هم هر چه گشتم سندی برای آن پیدا نکردم ، ولی این باعث نمی شه که بقیه ی دعاهای یک کتاب بی اعتبار باشد بلکه ممکن است برخی از دعاهای دیگر این کتاب مستند باشد، ولی نویسنده ی کتاب موظّف است که سلسله سند دعاها را تا معصوم(ع) نقل کند ، البته شما می توانید این دعا را بخاطر عبارات زیبایش بخوانید، امّا نسبت دادن آن به معصوم باید مستند باشد، موفق و پیروز باشید"
۱۹ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۰۹ ایت اله سلیمی
خیلی عالی بودمتشکرم
پاسخ:
خدای بزرگ را شاکریم که مطالب مفید واقع می شوند 
۱۷ فروردين ۹۴ ، ۰۳:۳۰ سلام بر امام حسین
سلام من قبلا بدون ذکر منبع کپى کرده بودم ولى الآن منبع رو ذکر کردم.حلالم کنید.ممنون
پاسخ:
استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است
موفق باشید
یا علی
I like this website and thanks from all of you dear all 

۱۱ بهمن ۹۳ ، ۱۹:۰۰ علی یا علی
سلام خیلی زیبا بود ممنون...

پاسخ:
التماس دعا
لطفا سند دعا را ذکر کنید

پاسخ:
برادر عزیز
این دعا از حضرت رسول (ص) نقل شده و در کتاب گنج های معنوی ص 50 و 51 متن کامل آن ذکر شده است
سلام 
سنداین دعا کجاست
به نام یزدان بخشاینده بخشایشگر
من تجربه‌ای در دعا کردن و نیازخواهی دارم
و اونهم این هست که خیر و صلاح ما بندگان رو خدای ما بیشتر از ما می‌دونه
پس بعد از خواندن این دعاها (که معنیش را بهتر است بدانیم و بفهمیم چه می‌خوانیم) از خداوند بخواهیم چیزی که به خیر و صلاح ما هست را انجام بدهد .
این بهترین دعاست

سلاممم.مرسی از دعای زیبایی که گذاشتین ممنون می شوم ترجمه فارسی دعاها را قرار دهید.یا حداقل راهنمایی بفرماید از کجا می شود ترجمه فارسی ان را پیداکنیم
من معنی این دعا رومی خوام لطفا
پاسخ:
سلام
معنی دعا اضافه شد
التماس دعا
یا علی
۰۱ مرداد ۹۳ ، ۰۲:۲۵ سجاد عرفی زاده
دعای خیلی خوبیه ... ولی منبع رو ذکر کنید 
توی کدوم کتاب این دعا آمده ؟؟؟؟
سلام
میشه ترجمشم بزارین
مرسی
سلام ممنون
سلام خواهش می کنم بخوانید.من خودم نتیجه اش تو زندگی دیدم. خیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی خوووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووووب.
سلام لطفا معنی دعا رو هم بذارید اگه میشه .ممنون
سلام امیدوارم فضیلت این دعا شامل حال شما شود. احسنت از عزیزانی که متن دعاها را می نویسند خواهشمنده این دعاها را با حرکاتش بنویسند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی