معرفی رشته مهندسی سواحل ، بنادر و سازه های دریایی :: وبسایت شخصی مهدی صالح

وبسایت شخصی مهدی صالح

پشتیبان وبسایت اصلی mahdi-saleh.ir ...

وبسایت شخصی مهدی صالح

پشتیبان وبسایت اصلی mahdi-saleh.ir ...

مطالب برگزیده
معرفی و فیلم آموزشی نرم افزار SACS

معرفی نرم افزارSACS(Structural Analysis Computer System)

 

http://bayanbox.ir/view/8145519423849021095/Offshore-SACS-629x121-0714.jpg

 یک برنامه با تحلیل اجزای محدود است که کاربرد آن در مهندسی عمران به ویژه در تحلیل سازه های ساحلی و فراساحلی می باشد. این برنامه از چند تحلیل اجزای سازه ای مختلف سازگار با هم تشکیل شده است که ارتباط این تحلیل ها با یکدیگر نیاز به مجهولات مختلف در تحلیل کلی سازه را بر طرف می کند. به عبارت دیگر خروجی یک تحلیل ورودی مورد نیاز دیگری می باشد. تمامی این قسمت ها شامل استاندارد های مهندسی مختلف به صورت از پیش تعیین شده می باشد. برای سهولت کار با این نرم افزار توسط کاربر، این امکان مهیا شده است که ورودی داده ها به طور انتخابی با سیستم استاندارد واحد ها (SI) یا سیستم انگلیسی باشد.

برای دانلود فیلم های آموزشی به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

وبسایت شخصی مهدی صالح
اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ
خدایا فرج ولی خود را تعجیل فرما و در یاری او شتاب نما و مارا از یاوران و یاران او قرار ده و فیض شهادت در پیشگاه او را نصیب ما گردان

رهروان فاطمه (س)
آخرین نظرات

http://bayanbox.ir/view/1451117590417247597/ADV-telegram.jpg

http://bayanbox.ir/view/5828763466581897755/ADV-instagram.jpg

http://bayanbox.ir/view/5515722926436550078/ADV-aparat.jpg

مهندسی سازه های دریایی

رشته مهندسی سازه های دریایی (به انگلیسی: Marine Structural Engineering or Offshore Structural Engineering) یکی از رشته های زیرمجموعه مهندسی عمران در دوره کارشناسی ارشد و دکتری است که درباره طراحی و ساخت انواع سازه‌های دریایی اعم از ساحلی ، فراساحلی و تجهیزات زیر دریا بحث می کند.

معرفی

مهندسی سازه های دریایی درباره انواع سازه های دریایی اعم از ساحلی ، فراساحلی و تجهیزات زیر دریا بحث می کند. این رشته به مسائل مربوط به ساخت و طراحی سازه‌های مختلف دریایی ساحلی ، فراساحلی و تجهیزات زیر دریا مانند انواع سکوها، اسکله‌ها، بندرها، موج شکن ها، دیوارهای ساحلی و تأسیسات حفاظتی سواحل، ستون های مهاربند و تأسیسات بندری مسائل ساحلی و معماری چیدمان تجهیزات دریا ،طراحی آنها در کف دریا با توجه به شرایط آن می پردازد.
سازه های دریایی دربرگیرنده طیف وسیعی از سازه ها هستند که با اهداف متنوع و مختلفی احداث می گردند. در یک تقسیم بندی کلی می توان این سازه ها را به دو گروه سازه های ساحلی و سازه های فراساحلی تقسیم نمود.

کاربرد

هدف این رشته آموزش افرادی است که با شناخت کافی از اصول طراحی سازه ها و نیز آشنایی با سازه های دریایی، دارای توانایی‌های لازم جهت طراحی و نظارت بر اجرای پروژه های تخصصی این گرایش بوده و ضمناً توان تحقیقاتی کافی جهت حل مسائلی که در این زمینه ها با آن روبرو می شوند را دارا باشند.

گرایش ها

در دیگر کشورها، گرایش سازه های دریایی به دو بخش مهندسی سواحل و مهندسی سازه‌های فراساحل تقسیم می شود. در ایران این دو گرایش در غالب مجموعه با نام سازه های دریایی ارایه می شود.برای مطالعه بیشتر به وبلاگ دنیای سازه های دریایی مراجعه نماید.

گرایش مهندسی سواحل

این شاخه از مهندسی سازه های دریایی به طراحی و ساخت انواع سازه‌های ساحلی نظیر موج شکن ها و انواع اسکله ها و خطوط لوله ساحلی و همچنین بررسی پاسخ ساحل به تغییرات حاصله (مدیریت سواحل) می‌پردازد. تاریخ مهندسی سواحل به هزاران سال پیش باز می‌گردد زمانی که نخستین بندرها درامتداد سواحل مدیترانه و خلیج فارس بنا نهاده شد. امروزه با توجه به افزایش سطح آب دریاها و لزوم حفاظت از سواحل در برابر فرسایش بر اهمیت این رشته از مهندسی افزوده شده‌است.
استفاده از سازه های نرم و سخت به منظور ساخت تفریحگاه ها و یا سواحل، حفاظت در برابر طوفان و احداث ساحل های مصنوعی از موضوعات مورد بررسی در این رشته است.

گرایش مهندسی سازه های فراساحلی

این شاخه از مهندسی سازه های دریایی به طراحی و ساخت سازه های دور از ساحل و درآبهای عمیق مانند سکوهای نفتی، سکوهای تفریحی، پایانه های فراساحلی، سکوهای بادی و خطوط لوله کف دریا در آبهای عمیق پرداخته می شود.

دانشگاه ها

مقطع کارشناسی ارشد این رشته در ایران در علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه گیلان، دانشگاه صنعتی سهند تبریز، دانشگاه هرمزگان، مرکز ملی اقیانوس شناسی، دانشگاه صنعتی بابل و دانشگاه قم ارائه شده است.

منبع : ویکی پدیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی