ولادت با سعادت دخت رسول خدا و سرور زنان دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) :: وبسایت شخصی مهدی صالح

وبسایت شخصی مهدی صالح

پشتیبان وبسایت اصلی mahdi-saleh.ir ...

وبسایت شخصی مهدی صالح

پشتیبان وبسایت اصلی mahdi-saleh.ir ...

مطالب برگزیده
معرفی و فیلم آموزشی نرم افزار SACS

معرفی نرم افزارSACS(Structural Analysis Computer System)

 

http://bayanbox.ir/view/8145519423849021095/Offshore-SACS-629x121-0714.jpg

 یک برنامه با تحلیل اجزای محدود است که کاربرد آن در مهندسی عمران به ویژه در تحلیل سازه های ساحلی و فراساحلی می باشد. این برنامه از چند تحلیل اجزای سازه ای مختلف سازگار با هم تشکیل شده است که ارتباط این تحلیل ها با یکدیگر نیاز به مجهولات مختلف در تحلیل کلی سازه را بر طرف می کند. به عبارت دیگر خروجی یک تحلیل ورودی مورد نیاز دیگری می باشد. تمامی این قسمت ها شامل استاندارد های مهندسی مختلف به صورت از پیش تعیین شده می باشد. برای سهولت کار با این نرم افزار توسط کاربر، این امکان مهیا شده است که ورودی داده ها به طور انتخابی با سیستم استاندارد واحد ها (SI) یا سیستم انگلیسی باشد.

برای دانلود فیلم های آموزشی به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

وبسایت شخصی مهدی صالح
اللَّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَجَ
خدایا فرج ولی خود را تعجیل فرما و در یاری او شتاب نما و مارا از یاوران و یاران او قرار ده و فیض شهادت در پیشگاه او را نصیب ما گردان

رهروان فاطمه (س)
آخرین نظرات

http://bayanbox.ir/view/1451117590417247597/ADV-telegram.jpg

http://bayanbox.ir/view/5828763466581897755/ADV-instagram.jpg

http://bayanbox.ir/view/5515722926436550078/ADV-aparat.jpg

در سال پنجم بعثت حادثه بزرگى در زندگى پیامبر رخ داد، به فرمان خدا براى مشاهده ملکوت آسمان‎ها به معراج رفت، و به مصداق «لنریه من آیاتنا الکبرى» آیات عظیم پروردگار در پهنه بلند آسمان را با چشم خود دید، و روح بزرگش بزرگتر شد، و آماده پذیرش رسالتى سنگین‎ تر، توأم با امید بیشتر .

در روایتى از اهل سنت و شیعه - که هر دو بر آن تأکید دارند - مى خوانیم: پیامبر(صلی الله علیه و آله) در شب معراج از بهشت عبور مى کرد، جبرئیل از میوه درخت طوبى به آن حضرت داد، و هنگامى که پیامبر(صلی الله علیه و آله) به زمین بازگشت نطفه فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از آن میوه بهشتى منعقد شد.

لذا در حدیث مى خوانیم که پیامبر(صلی الله علیه و آله)  (سلام الله علیها) را بسیار مى بوسید، روزى همسرش عایشه بر این کار خرده گرفت، که چرا این همه دخترت را مى بوسى؟!

پیامبر(صلی الله علیه و آله) در جواب فرمود:

«من هر زمان فاطمه را مى بوسم، بوى بهشت را از او استشمام مى کنم.»

و به این ترتیب این مولود بزرگ از عصاره پاک میوه هاى بهشتى و از پدرى همچون پیامبر (صلی الله علیه و آله)، و مادر ایثارگر و فداکارى همچون «خدیجه» در روز بیستم جمادى الثانى گام به دنیا نهاد، و طعن و سرزنش‎هاى مخالفین که پیامبر را بدون «نسل جانشین» مى پنداشتند، همگى نقش بر آب شد، و به مضمون سوره «کوثر» فاطمه زهرا چشمه جوشان براى ادامه دودمان پیامبر و ائمه هدى و خیر کثیر در طول قرون و اعصار، تا روز قیامت شد.

این بانوى بهشتى نام‎هایی داشت که هر کدام از دیگرى پر معنى تر بود: 1- فاطمه، 2- صدیقه، 3- طاهره، 4- مبارکه، 5- زکیه، 6- راضیه، 7- مرضیه، 8- محدثه، 9- زهرا و هر یک بیانگر اوصاف و برکات وجود پربرکت او است.

همین بس که در نام معروفش «فاطمه» بزرگترین بشارت براى پیروان مکتبش نهفته است، چرا که «فاطمه» از ماده «فطم» به معنى جدا شدن، یا باز گرفتن از شیر است، و طبق حدیثى که از پیامبر گرامى اسلام (صلی الله علیه و آله)  روایت شده به امیر مؤمنان على (علیه السلام)  فرمود:

«مى دانى چرا دخترم، فاطمه نامیده شد؟

عرض کرد: بفرمائید.

فرمود: براى آن که او و شیعیان و پیروان مکتبش از آتش دوزخ باز گرفته شده اند!»

از میان نام‎هاى او نام «زهرا» نیز درخشندگى و فروغ خاصى دارد، از امام صادق (علیه السلام) پرسیدند: چرا فاطمه را «زهرا» مى نامند؟

فرمود: «زیرا زهرا به معنى درخشنده است و فاطمه چنان بود که چون در محراب عبادت مى ایستاد، نور او براى اهل آسمان‎ها پرتو افکن مى شد، همانگونه که نور ستارگان براى اهل زمین [پرتو افکن است ]، لذا زهرا نام نهاده شد.»

و نزد او ماندند تا فاطمه بانوى اسلام دیده به جهان گشود.

تولد این مولود خجسته آنچنان پیامبر (صلی الله علیه و آله) را خشنود کرد که زبان به مدح و ثناى پروردگار گشود، و زبان بدخواهان که او را ابتر مى خواندند، براى همیشه کوتاه شد.

خداوند مژده این مولود پربرکت را در سوره کوثر به پیامبرش داد و فرمود:

انا اعطیناک الکوثر، فصل لربک وانحر، ان شانئک هو الابتر»؛ ما سرچشمه جوشان خیر کثیر را به تو بخشیدیم، اکنون که چنین است، براى پروردگارت نماز بجاى آور و تکبیر گو! مسلماً دشمن تو، ابتر است! 

به همین مناسبت، میلاد پر برکت دختر رسول خدا و سرور زنان دو عالم،حضرت فاطمه سلام الله علیها را به عموم ملت شریف و مسلمان ایران به خصوص مادران و بانوان پاک دامن ایران زمین، تبریک عرض نموده و از خداوند منان مسئلت دارد که این ملت را در زیر سایه پیروی از معارف جوشان اهل بیت (ع) و تمسک به مسیر راستین حضرت فاطمه زهرا (س) در پشتیبانی از ولایت امر، موفق بنماید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی